duminică, 27 aprilie 2008

Washingtonul cere amprente şi la ieşirea din SUA



Administraţia Bush urma să ceară, ieri, companiilor aeriene şi maritime să înceapă amprentarea cetăţenilor străini care părăsesc teritoriul american. Informaţiile biometrice ar trebui trimise, potrivit proiectului de lege, Departamentului de Securitate Internă al SUA, în maximum 24 de ore din momentul în care pasagerul pleacă din State.

Implementarea noii legi, care ar urma să intre în vigoare până la 30 iunie 2009, ar costa aproximativ trei miliarde de dolari în următorul deceniu. În aceste condiţii, transportatorii au cerut deja guvernului federal să suporte costurile programului.

În prezent, cetăţenilor străini care sosesc pe pământ american li se iau amprentele digitale de la cele două degete arătătoare şi li se face o fotografie, ca parte a aşa- numitului program „US-VISIT" (vizită în SUA). 116 aeroporturi şi 15 porturi folosesc procedurile US-Visit. Scopul declarat al programului este identificarea posibililor terorişti care ar vrea să intre pe teritoriul american şi a fost determinat de atentatele teroriste de la 11 septembrie.

Începând cu 29 noiembrie 2007, Departamentul de Securitate Internă a hotărât să înlocuiască amprentarea celor două degete cu cea a tuturor zece. Primul aeroport care a adoptat această măsură a fost Washington Dulles International Airport, alte nouă urmându-i exemplul în prima parte a anului curent.(adevarul.ro)

Tot articolul aici

1 comentarii:

Adrian Oprea spunea...

Asta a fost primul gust amar simtit pe proprie piele din partea autoritatilor americane, un gust ce se tot inteteste... Cand am ajuns pe pamant american, dupa un zbor de 12 ore si facut coada intr-o sala tixita cu straini veniti in SUA, am ajuns in in fatza unui tip ce se recomanda a fi parte din Department Of Homeland Security. Dupa ce mi-a luat datele, m-a amprentat si pozat, a urmat o discutie de genu:

El: Stii ca ai intarziat la scoala? De ce ai intarziat la scoala?

Eu: Nu am intarziat la scoala, cursurile incep in septembrie. Trebuie sa ma duc maine dimineata la un test dar presupun ca am timp sa ajung.

El: Nu mi-ai raspuns l-a intrebare, de ce ai intarziat la scoala?

Eu: Daca am intarziat imi pare rau, nu stiam...

Dupa asta imi zice sa ma dau cu doi pasi in spate, si o cheama pe maicamia, care n-are nici o treaba cu engleza, la ghiseu. Nu stiu ce a intrebat-o dar dupaia m-a chemat pe mine si a inceput cu chestii gen: "Engleza ta e praf, de ce oameni ca tine vin la studii aici nu inteleg", "Voi astia, nici macar nu stiti sa raspundeti la o intrebare, si mai si vorbiti pe deasupra". Apoi mi-a pus stampilele acolo, de parca din mila lui intram in tzara. Oamenii astia sunt aia ce in scoala isi bateau pula de toti, si dupa ce au vazut ca is prea prosti sa se duca la facultate, s-au dus la politie pentru a fi "antrenati" cum sa isi bata joc de altii in continuare. Multumim, va iubim asa cum sunteti!

Miscarea de Rezistenta